Monday, April 14, 2014

Hotell var for dyrt, så fant jeg denne siden...


Slik sparer du mye penger på overnatting


 

Billigere enn hotell - mer komfortabelt


Da jeg skulle finne overnatting i Oslo var det umulig å finne hotell sentralt i Oslo til under 1000lappen. En venn tipset meg om et konsept hvor man kan leie direkte fra private og jeg fant en rekke billigere alternativer, private rom helt ned i 300-400 kroner. Han sendte meg også en verdikupong på 140 kr, noe som gjorde at oppholdet ikke ble dyrere enn et par hundrelapper.

Les hvordan du kan få verdikupong på 140 kr på overnatting her

Visst var jeg en smule skeptisk, men jeg bestemte meg for å prøve konseptet. Jeg fikk både hyggelig velkomst og rommet var rent og pent, og jeg hadde et riktig så behagelig opphold. Siden har jeg brukt Airbnb mange ganger både på reise i innland og utland, og etterhvert begynte jeg å leie ut egne rom via nettsiden og har tjent gode ekstra penger på det. Gøy er det også. 

Airbnb har et bredt utvalg av leiligheter, rom, hus og ferieboliger til leie både i Norge og i de fleste andre land og man kan leie for både kortere og lengre perioder. Det er flest eiendommer til leie ligger i de store byene Oslo, Bergen, Trondheim og Stavanger, men man kan også finne hytter og feriehus.

Slik blir du medlem av Airbnb

Se også: Tips for Airbnb brukere

Det er gratis å bli medlem, og man registerer seg enkelt med email eller innlogging via Facebook. Det anbefales å registrere ID (pass, førerkort etc) med en gang man oppretter konto, da man uansett må identifisere seg om man ønsker å leie eller å leie ut, dette for å ivareta sikkertheten til både utleiere og leietakere. Det er gratis å både opprette profil og legge ut egne eiendommer til leie, men Airbnb tar en prosentandel av leieprisen.

Eksisterende Airbnb medlemmer kan gi bort gratis verdikuponger og ved å bruke min personlige link får du en verdikupong med opp til 140 kroner i avslag på første overnatting (nøyaktig beløp kan variere pga valutakurs).

Her kan du bli medlem av Airbnb + få verdikupong

Tjenester som Airbnb og lignende har vokst enormt de siste årene, og har nå flere millioner brukere på verdensbasis. Jeg har selv brukt slike tjenester i over 3 år, og på denne siden har jeg samlet noen nyttige tips basert på egne erfaringer: Tips for brukere av Airbnb og lignende tjenester

Det finnes også endel andre lignende konsepter, det kan være greit å sjekke flere sider før man bestiller da den samme leiligheten eller rommet kan være bedre priset på et annet nettsted, og provisjon varierer også. Her er linker til noen lignende konsepter:

Roomorama
Holidaylettings
Wimdu
Flipkey



No comments:

Post a Comment